• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Denna månad gäller det!

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Miika

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
20 Februari 2022
Meddelanden
225
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Har ställt mig frågan vad som är skillnaden mellan att söka lån och samlingslån? Tänker att det inte finns lösenkrav på att söka vanligt lån?
Vad är alltså fördelen att ange att man vill samla lån?

Såg på Nordeas hemsida att de länkar till privatlån när man vill samla sina lån. Så det verkar inte spela roll?
 

Morran

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
3 Januari 2021
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
53
Poäng
187
Jag har undrat detsamma. Hade jag kunnat söka vanligt lån och ändå fått samma erbjudanden?
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Är stor skillnad. Vanligt lån är ju ”nya” pengar dvs du ökar din skuldsättning. Därför vissa vill lösa själva, så att de är säkra på att du inte överskrider din nuvarande skuld. Tror alla som har lösenkrav alltså inte hade erbjudit dig lån om du inte skrivit samla
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Ja verkligen. Vet du om de är krångliga vid utbetalning? Eller kräver kompletteringar när man ska signera?
Faktiskt en av få jag inte har erfarenhet av. minns inte att jag läst om någon annans erfarenheter här heller. Kan ju vara ett bra tecken, no news är ibland good news :)
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 910
Poäng
1 247
Följande bud har inkommit

Wasa kredit hur är dem?

nu är sevenday med också, var längesen jag fick erbjudande från dem! Vågar man lita på att det ordnat sig för dem?

Önskar helst under lösenkrav då jag har lån utanför UC. Ikano bank är ju hårda med det vill jag minnas.

remember hade internt lösenkrav då jag redan har ett lån hos dem. Konstigt att dem inte erbjud en höjning.
Jag hade alltid valt IKANO, super sjysta och även om de är lite gammalmodiga med pappersarbete, så är det ensamma om att erbjuda rak amortering. Lånet minskar med samma belopp varje månad och du SER hur lånet minskar. Skulle du mot förmodan vilja byta bank, har du iaf hunnit amortera mera.
Annan tanke, nu när du ser att du får MÅNGA erbjudanden skulle det inte vara ett tecken på att även din egen bank skulle kunna hjälpa? Du kan ju använda denna upplysningen för att de skall kunna återkomma med en indikation?
 

Morran

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
3 Januari 2021
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
53
Poäng
187
Är stor skillnad. Vanligt lån är ju ”nya” pengar dvs du ökar din skuldsättning. Därför vissa vill lösa själva, så att de är säkra på att du inte överskrider din nuvarande skuld. Tror alla som har lösenkrav alltså inte hade erbjudit dig lån om du inte skrivit samla
Ok, ja säkerligen är det ju så.
 

Morran

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
3 Januari 2021
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
53
Poäng
187
Jag hade alltid valt IKANO, super sjysta och även om de är lite gammalmodiga med pappersarbete, så är det ensamma om att erbjuda rak amortering. Lånet minskar med samma belopp varje månad och du SER hur lånet minskar. Skulle du mot förmodan vilja byta bank, har du iaf hunnit amortera mera.
Annan tanke, nu när du ser att du får MÅNGA erbjudanden skulle det inte vara ett tecken på att även din egen bank skulle kunna hjälpa? Du kan ju använda denna upplysningen för att de skall kunna återkomma med en indikation?
Jo det är helt sant men vågar inte riskera att de inte godkänner mina lån utanför uC.
Min bank har redan hjälpt mig tidigare med 1 miljon och kommer nog inte göra det igen..
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 910
Poäng
1 247
Jo det är helt sant men vågar inte riskera att de inte godkänner mina lån utanför uC.
Min bank har redan hjälpt mig tidigare med 1 miljon och kommer nog inte göra det igen..
Du kan faktiskt ringa de och fråga. De dumförklarar inte, brukar vara mycket trevliga.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp